Wizyta studyjna w ramach SIECI WOLONTARIATU SENIORALNEGO

Dodano 15 listopada, 2018

W dniach 24-26 października 2018 r. członkinie naszego stowarzyszenia wzięły udział w wizycie studyjnej w Poznaniu, Gnieźnie, Czerniejewie i Biskupinie. Był to bardzo owocny wyjazd. W pierwszym dniu mieliśmy możliwość spotkania z Radą Senioralną Miasta Poznania, spacerowaliśmy po Starym Mieście i Ostrowie Tumskim  z przewodnikiem; wzięliśmy udział w warsztatach z robienia rogali świętomarcińskich w Muzeum Rogala Marcińskiego . Byliśmy również w obiekcie Malta. W drugim dniu spotkaliśmy się w Gnieźnie z pozytywnie zakręconymi  członkami Spółdzielni Socjalnej Czili, gdzie przy kawie i dobrym ciastku rozmawialiśmy o problemach i pomysłach organizacji pozarządowych i spółdzielni . Zwiedziliśmy z przewodnikiem Katedrę, zobaczyliśmy drzwi gnieźnieńskie oraz Muzeum Początków Państwa Polskiego oraz rynek w Gnieźnie. Spotkaliśmy się również z przedstawicielami Rady Senioralnej Miasta Gniezna. Popołudnie i nocleg spędziliśmy w Zespole Pałacowo-Parkowym w Czerniejewie. W ostatnim dniu wzięliśmy udział we wspaniałych warsztatach zielarskich podczas których wykonywaliśmy samodzielnie octy ziołowe i owocowe, kiszonki z marchwi oraz owocowy  tonik do twarzy a także krem do rąk. Ostatnim punktem programu  był  Biskupin, gdzie zwiedziliśmy zrekonstruowany gród biskupiński, położony na półwyspie wrzynającym się w Jezioro Biskupińskie. Odwiedziliśmy jeszcze Pałac Grochowskich, gdzie po pierogowej uczcie wróciliśmy do domu.