KIERUNEK POLSKA – OLSZTYN 15.10.2022R.

Dodano 20 października, 2022

15 października 2022 r. w ramach projektu KIERUNEK – POLSKA dofinansowanego ze środków Urzędu Miasta Żyrardowa grupa członków i sympatyków Stowarzyszenia „Wspólnota Żyrardowa” uczestniczyła w jednodniowej wycieczce do Olsztyna. Olsztyn przywitał nas słońcem, a po tym pięknym mieście oprowadzał nas (godny polecenia) przewodnik Krzysztof Ciesiński. Zwiedziliśmy min. wspaniałe stare miasto z Bazyliką katedralną św. Jakuba Apostoła w Olsztynie – kościół zbudowany w II poł. XIV wieku i Zamek Kapituły Warmińskiej w Olsztynie – wybudowany w połowie XIV wieku w stylu gotyckim przez kapitułę warmińską, która była jego właścicielem do roku 1772. Zamek pełnił funkcje obronne oraz był siedzibą min. administratora dóbr kapituły. Trochę zmęczeni udaliśmy się na obiad do greckiej restauracji GREKO (jak będziecie w Olsztynie koniecznie do niej zajrzyjcie). Najedzeni ruszyliśmy na dalszą część zwiedzania starego miasta i zakup pamiątek. Na zakończenie pobytu w Olsztynie odwiedziliśmy Planetarium gdzie obejrzeliśmy seans prowadzony na żywo z astronomem pt. Niebo dzisiejszej nocy. Planetarium to wyjątkowe miejsce na Ziemi, w którym można obejrzeć nocne niebo w ciągu dnia. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do pobliskiego Gietrzewałdu, jedynego miejsca objawień Maryjnych w Polsce a jednego z 12 miejsc objawień na świecie uznanych przez Stolicę Apostolską. Droga do domu upłynęła nam bardzo miło a to zasługa uczestników, którzy pięknie śpiewali przy akompaniamencie akordeonu, na którym grał kolega Janusz Orzechowski. To był fantastycznie spędzony dzień, a uczestnicy potwierdzili, że można spędzić milo czas wolny, zintegrować się i wskazać fantastyczną formę aktywnego wypoczynku. Dziękuję Wam wszystkim… i zapraszam na kolejną wycieczkę z serii KIERUNEK – POLSKA.